پنج روش برای داشتن تمرکز و رسیدن به هدف
در شروع یک رام کننده شیر را در نظر بگیرید که در یک سیرک قدیمی کار می کند. رام کننده ازسه ابزار برای کنترل شیرهای وحشی استفاده میکند، شلاق، چهارپایه و یک مشت اسنک خوشمزه. در بین این ابزار چهارپایه از همه ارزشمندتر است. چرا؟ چون وقتی رام کننده چهارپایه را در مقابل شیرهای خشمگین میگیرد آنها با چهار عدد پایه مواجه میشوند و نمیتوانند روی هیچ کدام از آنها متمرکز شده و در نتیجه در جای خود میخکوب می شوند. این اتفاق برای ما هم وقتی که می خواهیم روی موضوعات متنوعی تمرکز کنیم، میافتد. ما هم سر جایمان میخکوب می شویم و یا حتی ممکن است روی موضوع اشتباهی متمرکز شویم و در هر صورت از مسیر موفقیت دور میشویم. من اخیراً از خانه ای بزرگ به خانه کوچکتر نقل مکان کردم و فکر می کردم تمام اساس من در خانه کوچک تر جا خواهد شد، ولی اینگونه نشد. درست در اولین روز، در خانه جدید، حس کریس فارلی (مردی بزرگ در کتی کوچک) را داشتم . وحشت کرده بودم. سپس لیستی تهیه کردم. لیستی بسیار بلند. وسایلی را که می خواستم نگهدارم انتخاب کردم و اینگونه بود که توانستم وسایل اضافی خود را کنار بگذارم. در طول سه ماه آینده من حد اعتدال و میانه روی را با رجوع به پنج قانون زیر که افراد بسیار موفق برای افزایش تمرکز و انجام کارهایشان استفاده میکنند، حفظ کردم. 1. اولویت خود را مشخص کنید
شما ممکن است لیست بلند بالایی از کارها داشته باشید، ولی نمی توانید همه را یکجا انجام دهید و اگر به کل لیست نگاهی بیندازید حتماً دستپاچه می شوید. موردی را برای شروع انتخاب کنید. این کار ممکن است پاک کردن اینباکس باشد و یا اولین قدم از پروژه ای بزرگ. تا وقتی زمانی را که برای انجام این کار در نظر گرفته اید تمام نشده، هرگز اجازه ندهید کاری کم اهمیتتر بر آن مقدم شود.جاش بیلدینگ میگوید "مانند تمبر پستی باشید و تا وقتی به مقصد نرسیده اید از هدفتان جدا نشوید" 2. نه گفتن را یاد بگیرید زمان انرژی و پول شما منابع ارزشمندی هستند و وقتی شما آنها را برای کاری هزینه میکنید دیگر در کار دیگری نمی توانید از آن ها استفاده کنید. نه گفتن به چیزی به معنی بله گفتن به چیز دیگری است. به چیزی که شما را از تمرکز بر روی هدفی مهم بازمیدارد نه بگویید. در واقع این کار به معنی پایبند بودن به هدفی است که برای خود در نظر گرفته اید و متعهد به انجام آن شده اید. اگر امروز مسئول تمیز کردن اتاق خواب تان هستید، در میان راه کار را رها نکرده و شروع به انجام امور مالیاتی خود نکنید. کاری را که مسئول آن هستید تمام کرده و به بقیه بپردازید. 3. آسان بگیرید
پیچیدگی دشمن تمرکز است و سادگی مسیر شما را روشن میکند. اگر امروز قرار است که کتابهای سالهای قبل فرزندتان را مرتب کنید، وقت خود را برای خواندن تمام یادداشتهای معلم او هدر ندهید. اهداف خود را مشخص کنید و پیش بروید. ۴. به عمل کار برآید پس شیرجه بزنید و شروع کنید
شما هرگز احساس نخواهید کرد که برای شروع کاری آماده هستید. پس همین حالا شروع کنید و منتظر آمادگی خیالی نباشید. کار ها معمولاً سخت تر از چیزی که هستند به نظر میرسند و اگر کار را شروع کنید ذهنتان شفاف شده و تمام سنگینی کار که از قبل پیشبینی کرده بودید از بین خواهد رفت و مستقیم به سمت هدف حرکت خواهد کرد. ۵ .نگرانی دشمن تمرکزاست همه ما دچار نگرانی می شویم، ولی تکنیک شماره ۵ میگوید که زمان بین اولین نگرانی تان برای انجام کار و اولین حرکت برای انجام آن را به حداقل برسانید. بیشتر نگرانیها ریشه در تفکرات ما دارند و نه در واقعیت. مارک توین میگوید "من در زندگی از بلایای بسیاری ترسیدهام، ولی بیشتر آنها هرگز اتفاق نیفتادند". اکنون که در حال خواندن این مطلب هستید، چند ایمیل باز در دسکتاپ تان دارید؟ یا چند کار به تعویق افتاده در لیست کارهایتان دارید؟ شاید زمان آن فرارسیده باشد که یکی را انتخاب کرده و به انجام آن پایبند باشید. کاری را مدنظر قرار دهد که واقعاً نیاز به انجام آن دارید و انجام آن باعث خواهد شد بقیه کارهای تان روی روال بیفتد. پس بچسبید به همان کار.
مقالات مشابه
چه احساسی دارید زمانی که چیزی را بخواهید و سپس به نوعی و به طریقی به شما داده شود؟ وقتی فقط به ...
هر فردی، صرف نظر از سن ، موقعیت ، وضعیت مالی ، قومیت ، همه وهمه در یک شبانه روز مدت زمان یکسانی...
شما هر روز در حال گرفتن تصمیمات مختلف هستید ، از آنچه برای ناهار می خورید گرفته تا مسیری که برا...
افراد بلندپروازبه کسانی گفته می شود که عملکردی فراتر از حد انتظار دارند و با انجام این کار ، مع...
Label
بزن بریم !