آیا باید به نظرات منفی در رسانه های اجتماعی پاسخ دهم؟
چگونه می دانید چه زمانی باید به نظرات منفی در شبکه های اجتماعی پاسخ دهید و چه زمانی آنها را نادیده بگیرید؟ به طور عمده، این تصمیم به شرایط حساب کاربری شما در شبکه های اجتماعی و همچنین نوع نظرات بستگی دارد. به عبارت دیگر، آیا شما مدیر یک صفحه اجتماعی برای یک شرکت بزرگ هستید که در مورد چگونگی رسیدگی به شکایات مصرف کنندگان در فیس بوک تصمیم می گیرد یا یک مادر خانه دار که نمی داند چگونه با دوست حسودش که مرتباً او را در اینستاگرام کوچک میکند، کنار بیاید؟ بسته به شرایط شما و همچنین افرادی که در پروفایل شبکه های اجتماعی شما نظرات منفی می گذارند، اوضاع بسیار متفاوت خواهد بود. به طور کلی، این بدان معنی است که باید بر مبنای نظر داده شده تصمیم بگیرید. در دنیایی که امروز در آن زندگی می کنیم، مردم اغلب فراموش می کنند که یک فرد واقعی در سمت دیگر یک حساب کاربری اجتماعی وجود دارد. این امر به ویژه اگر شما فقط یک فرد معمولی و عادی هستید که از شبکه های اجتماعی استفاده می کنید، بیشتر صدق می کند.
دریافت نظرات در شبکه های اجتماعی
اگر در تیک توک (تیک تاک) ویدیویی در مورد دکوراسیون منزل خود قرار داده اید و ویدیوی شما پربازدید شود، مطمئن باشید که نظرات منفی اشخاصی که در مورد ویدیوی شما نقطه ضعفی پیدا کرده اند را دریافت خواهید کرد. ممکن است بگویند که خانه شما به این دلیل بی نقص است زیرا شما فرزندی ندارید که مجبور باشید وقتتان را با آنها صرف کنید. یا حتی ممکن است شایعاتی راجع به شما پخش کنند که درست نیست و یا در بخش نظرات شما با افراد دیگر درگیر شوند. در حالی که رسانه های اجتماعی به عنوان راهی برای برقراری ارتباط دوستان و خانواده آغاز به کار کرده اند، این شبکه ها به سنگری تبدیل شده اند که بعضی افراد پشت آن پنهان می شوند و با دیگران به بحث و دعوا می پردازند. اکثر نظرات منفی هیچ ربطی به شما ندارند و تنها نشات گرفته از کمبودهای اشخاصی است که آن ها را بیان می کنند. با این وجود، این بدان معنا نیست که نظرات منفی آزار دهنده نیستند. در دنیایی که همه ما در معرض اخبار جعلی و غسل در اندورفین هایی هستیم که از اعلان ها و موارد دلخواه خود دریافت می کنیم، جای تعجب نیست که فراموش کنیم دلیل بنای این رسانه ها چه بوده است. دلیل ساخت این رسانه ها برای برقراری ارتباط با دوستان و خانواده و به اشتراک گذاشتن ویدیو، عکس و موسیقی مورد پسند آنها است. درعوض، ما این رسانه ها را به یک بازی تبدیل کرده ایم که در آن شخصی که می تواند در آن ها بهتر ظاهر شود، برنده بازیست، در حالی که بقیه احساس کوچکی می کنند. ناگفته نماند که غول های شبکه های اجتماعی در حال حاضر بیشتر به کسب سود متمرکز شده اند تا ارتباطات دوستانه، حتی به قیمت از دست دادن عضوهایشان. همه این حرف های من برای این است که اگر نظرات منفی در شبکه های اجتماعی شما را ناراحت می کند، دلیل خوبی برای آن وجود دارد و نباید اجازه دهید این نظرات شما را به احساس تنهایی بکشانند. بعد از این حرف ها، شما احتمالاً می خواهید بدانید که چگونه با این مسئله کنار بیایید. به طور خلاصه، شما باید یک برنامه عملیاتی داشته باشید تا مجبور نباشید در لحظه تصمیم بگیرید. شما باید بدانید که چه زمانی و چگونه به نظرات منفی پاسخ دهید.
چه موقع باید نظرات منفی را جدی بگیریم؟
در مورد این مسئله باید به صورت موردی تصمیم بگیرید. با این حال، توجه به این نکته مهم است که تصمیم کلی برای نادیده گرفتن یا حذف نظرات منفی، لزوما همیشه بهترین اقدام نیست، حتی اگر این حرف را به عنوان یک توصیه کلی در نظر بگیرید. اگرچه زمانی که در اینترنت و شبکه های اجتماعی مورد آزار و اذیت و توهین قرار گرفتید، بهترین کار بلاک کردن شخص مورد نظر است اما بعضی اوقات نظرات منفی، سازنده نیز هستند.
مردم شما را زیر نظر دارند.
درشرایطی که واکنش شما به نظرات منفی به نوعی زیرذره بین عده ای ازافراد خاص قرار داشته باشد، ممکن است بخواهید به جای صرف نظر کردن یا حذف نظرات منفی ، به پاسخگویی به آنها بپردازید. به این معنی که اگر شما در حال اداره یک شغل هستید یا به عنوان مدیر شبکه های اجتماعی برای یک شغل فعالیت می کنید و یا کارمند یک شرکت هستید و یا حتی زمانی که شما در اینترنت الگو هستید، چه در مقیاس بزرگ (برای عموم) و چه در مقیاس کوچک (برای فرزندان خود)، باید به نظرات منفی به بهترین وجه پاسخ دهید.
زمانی که پاسخگوی به نظرات منفی باعث ایجاد رابطه شود.
نام دیگر اداره یک کسب و کار را می توان درگیری و ایجاد رابطه گذاشت. به همین خاطر پاسخ به نظرات منفی چندان ایده بدی نیست به شرطی که بتوانید از پس آن بر بیایید. یک نظر منفی در صفحه فیس بوک کسب و کار شما می تواند شروع مکالمه با مشتری باشد تا بیاموزید چطور می توانید به بهترین وجه به آنها خدمات دهید. در حوزه شخصی، نظر منفی یکی از بستگان در مورد پست شخصی که به اشتراک می گذارید می تواند سکوی پرشی باشد تا بتوانید درباره آنها و نظرات آنها بیشتر بدانید. اگر به سرعت آن نظرات را نادیده بگیرید و یا حذف کنید، تنها جلوی رشد خود را خواهید گرفت.
زمانی که با پاسخ ندادن به نظر می رسد چیزی برای پنهان کردن دارید.
اگرکسی روی حساب شبکه اجتماعی شما نظرمنفی بگذارد وشما تصمیم بگیرید که آن رانادیده بگیرید یا حذف کنید ، این امر می تواند به نظر برسد گویی چیزی برای پنهان کردن دارید.اگر چیزی برای پنهان کردن ندارید ، بسیار خوب است که به آن نظر پاسخ دهید تا مجبور نباشید بعدها با بار منفی در صفحه اجتماعی خود روبرو شوید.
با این حال، اگر چیزی برای پنهان کردن داشته باشید، بهتر است که سکوت کنید. اما اگر احساس می کنید با جواب ندادن به یک نظراین شک در مخاطبان ایجاد می شود که چیزی را پنهان می کنید، بهترین راه ممکن است پاسخ دادن است.
وقتی نیاز به عذرخواهی دارید
اگر احساس می کنید باید از مخاطب خود عذرخواهی کنید، بهترین کار این است که آن نظر را نادیده نگیرید یا حذف نکنید. به عنوان مثال، هیچگاه نباید نظر منفی یک مشتری ناراضی را نادیده گرفت. در مورد یک صفحه شخصی در رسانه های اجتماعی، اگر کسی در مورد کاری که شما انجام داده اید نظریه ای بگذارد که بخاطر آن احتیاج به عذرخواهی کردن دارید، بهتر است به نوعی با آن روبرو شوید. به یاد داشته باشید که هیچگاه برای جبران خطای خود قول های دروغ ندهید.همیشه درمورد جبران خسارت واقع بین و صادق باشید.
برای محافظت از اعتبار خود
وضعیت دیگری که باید در شبکه های اجتماعی به نظرات منفی پاسخ دهید ، شرایطی است که باید اصلاحی انجام شود یاازاعتبار و آبروی خود محافظت کنید.اگر کسی در مورد شما سخنی نادرست یا ناعادلانه گفته باشد، کاملا منطقی است که بخواهید واقعیت هایی را برای اثبات استدلال خود مبنی بر نادرست بودن ادعای شخص مقابل ارائه دهید.
چه موقع نظرات منفی را نادیده بگیریم
در طرف مقابل، چه زمانی باید نظرات منفی را نادیده بگیرید یا حذف کنید؟ قطعاً شرایطی پیش خواهد آمد که شما مجبور به انجام این کار شوید. بیایید نگاهی به دلایل مختلفی بیندازیم که شما باید از پاسخگویی به نظرات منفی سر باز بزنید
وقتی انتظار دارید دیگران پشت شما باشند
اگر نمی خواهید با نظرات منفی درگیر شوید و انتظار دارید دیگران به دفاع از شما بیایند، ممکن است عاقلانه باشد که کمی صبر کنید تا جامعه از طرف شما پاسخ دهد. این برای یک شغل کمتر صدق می کند اما ممکن است برای یک حساب شخصی یا حساب یک شخص معروف مناسب باشد.
موارد ناخواسته در صفحه شخصی شما
وضعیت دیگری که لازم نیست به نظرات پاسخ دهید و می توانید آن ها را حذف کنید. این موارد ممکن است شامل فحاشی، هرزنامه، حملات تصادفی غیرمعقول، پرخاشگری، توهین فرهنگی، تعصب نژادی، آزار و اذیت، تهدید و غیره باشد. در این حالت، شما حق دارید که نظرات را بی پاسخ بگذارید و باید از این حق استفاده کنید، هر چیزی که احساس می کنید نباید در صفحه اجتماعی شما باشد را حذف کنید. نمونه ای دیگر شامل نظراتی می شود که تهدید به خشونت باشد (در این صورت شما باید به مدیران شبکه اجتماعی و احتمالاً پلیس گزارش دهید). در این موارد، شما همچنین باید شخص را بلاک کنید. به طور کلی انجام این کار در اکثر شبکه های اجتماعی نسبتاً آسان است. توجه داشته باشید که شخص نظر دهنده ممکن است هنوز قادر به دیدن نظرات خود باشد و دوستان او نیز ممکن است آنها را ببینند، اما افراد جدید در صفحه شما نمی توانند نظرات شخص بلاک شده را ببینند.
قلدرهای اینترنتی و ترول ها
نظرات ترول را نیز باید نادیده گرفت یا حذف کرد ، به این دلیل که تنها هدف ترول این است که شما را وادار کند تا به نظرات منفی پاسخ دهید . ترول ها دوست دارند در صفحه های شبکه های اجتماعی اظهار نظر کنند و تنها هدف آنها واکنش احساسی قربانی است. آنها از این کار لذت می برند. شما را "عصبی" میکنند و تنها چیزی که می تواند آنها را از اظهار نظر باز دارد، نادیده گرفتن آنها است.
چگونه به نظرات منفی پاسخ دهیم
در مرحله بعدی، اگر تصمیم به انجام چنین کاری دارید، بهتر است بدانید که چگونه به نظرات منفی پاسخ دهید. در زیر مراحلی ذکر شده است که می توانید به کمک آنها به نظرات چه در یک صفحه شخصی و چه یک مارک تجاری، پاسخ دهید.
مثبت نگر باش
اولاً ، مهم نیست که نظر داده شده چقدر بار منفی دارد ، شما باید مثبت پاسخ دهید . این نشان می دهد که شما به دیگران در صفحه رسانه های اجتماعی خود اهمیت می دهید. دفاع نکنید، عصبانی نشوید و با کلاس باشید. در غیر این صورت، شما خونسردی خود را از دست خواهید داد و از اعتبار خواهید افتاد. شاید حفظ خونسردی سخت باشد. با این حال، به یاد داشته باشید که نظرات بیشتر در مورد شخص نظر دهنده است تا شما.
مودب باشید
شما هم باید مثبت باشید و هم مودب. از سیاه نمایی دور شوید و برتری خود را حفظ کنید. حتی اگر با پرخاشگری مورد حمله قرار گرفتید، احساسی پاسخ ندهید و خونسردی خود را از دست ندهید. این امر خصوصاً در صورت استفاده از حساب رسانه اجتماعی برای تجارت یا حساب کارمندی در حوزه عمومی، بسیار مهم است. ممکن است احساس ادب نسبت به شخصی که به شما یا تجارت شما حمله می کند سخت باشد، اما انجام این کار به شما نسبت به شخص مقابل برتری می دهد.
از آنها بخواهید که بصورت خصوصی با شما تماس بگیرند
مواردی وجود دارد که بهتراست مکالمه را از چشم عموم خارج کرده و خصوصی پاسخ دهید.در حقیقت، در صورتی که نظر منفی به سرعت حل و فصل نشود ادامه بحث به صورت خصوصی عاقلانه تراست. با این حال، به سادگی به آنها پیام مستقیم ندهید. در عوض، برای آنها نظر بگذارید و از آنها بخواهد با شما تماس بگیرند تا بحث را به صورت خصوصی ادامه دهند. این به همه نشان می دهد که شما مایل هستید به این موضوع رسیدگی کنید، بدون اینکه نیازی به بحث عمومی باشد.
یک مکالمه عمومی محتاطانه داشته باشید
در مواردی که به راحتی می توانید نظر منفی را در بخش نظرات مطرح کنید، با یک مکالمه محتاطانه ای به آنها پاسخ دهید. به عنوان مثال، اگر کسی اظهار نظر کرد که Elf(جنی که در کریسمس به بابا نوئل کمک می کند) شما را در ویترین قفسه دوست ندارد، می توانید به راحتی پاسخ دهید، "با تشکر از بازخورد شما! بچه ها واقعاً از آن لذت می برند و این به ما کمک می کند تا جادویی برای کریسمس ما به ارمغان بیاورد."
از آنها بخواهید نظرشان را حذف کنند
اگر با شخصی مکالمه خصوصی یا عمومی داشته اید و احساس می کنید نظری که از وی بر جای مانده است باعث خدشه دار شدن اعتبار یا شهرت شما می شود، می توانید از او بخواهید که نظر را حذف کند.
سریع پاسخ دهید
نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که اگر می خواهید پاسخ دهید، بهتر است این کار را زودتر انجام دهید، مگر اینکه منتظر پاسخ انجمن مشاوره خود باشید. این نشان می دهد که شما مسئله را نادیده نمی گیرید یا سعی در فرار از مسئله ندارید. حتی اگر در مورد نظری که گذاشته اید کاری از دست شما بر نمی آید، می توانید با پاسخ سریع تنش را کاهش دهید.
شوخ طبع باشید.
اگر فکر می کنید شرایط مناسب وجود دارد خوب است که از حس شوخ طبعی خود در جواب دادن به نظرات استفاده کنید. اما اگر مطمئن نیستید، بهتر است با لحنی جدی رفتار کنید، زیرا احتمال اینکه از شوخی شما برداشتی اشتباهی شود وجود دارد. شوخ طبعی می تواند خیلی ساده باشد. این کار نشان می دهد شما شوخ طبع هستید و شرایط حاضر را خیلی جدی نمی گیرید. این همان تأثیر مودب بودن یا مثبت بودن را دارد، اما همچنین به شما کمک می کند تا کمی از برتری برخوردار شوید.
چگونه می توان از بار منفی نظرات بازگشت.
چگونه پس از دریافت نظرات منفی در شبکه های اجتماعی اقدام به بازگشت می کنید؟ مهم است که بدانید چگونه خود را از زیر بار منفی نظرات بیرون بکشید و انرژی لازم برای ادامه دادن را پیدا کنید، زیرا اگر اجازه دهید، این نوع نظرات واقعاً به شما ضرر می رسانند. بهترین کار این است که به ارسال مستمر افکار و پست های مثبت بپردازید تا بار مثبت شما در نهایت بیش از بار منفی شود. وقتی دیگران می توانند ببینند که شما هنوز هم زندگی خوبی دارید، تشویق می شوند. شما نمی توانید کارهای دیگران را کنترل کنید. تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که با تعامل با افرادی که نظرات مثبتی می دهند، افکار مثبت را گسترش دهید. علاوه بر این، اگر کسی در حساب شما در شبکه های اجتماعی سمی شده است، به این معنی که او دائماً نظرات منفی یا غیر دوستانه می گذارد، در این صورت او را آنفالو و یا از لیست دوستان خارج کنید. افراد سمی را با این روش تشخیص دهید: در صورتی که بعد از خواندن نظراتشان احساس خستگی یا منفی شما را در برگرفت، این افراد سمی هستند. به یاد داشته باشید که رفتار آنها بیشتر در ارتباط با مشکلات خودشان باشد. آنها به احتمال زیاد در حسابهای رسانه های اجتماعی دیگران رفتار مشابهی دارند و این بازتاب حسادت یا حس ناامنی آنها است. این حق شماست که در ورود اشخاصی که به محدوده رسانه اجتماعی آنلاینتان وارد می شوند، محدودیت ایجاد کنید. محدودیت هایی را تعیین کنید و اگر کسی می خواهد درگیری ایجاد کند، به نظراتش پاسخ ندهید. روی راه حل های مشکلات تمرکز کنید و منفی نباشید به دیگران به خاطر منفی بودنشان توجه نکنید. غالباً، این نوع افراد بالاخره به سراغ شخص دیگری می روند.
چرا مردم نظرات منفی می گذارند؟
آیا از خود می پرسید که چرا افراد بدون دلیل یا شکایت معتبری نظرات منفی می گذارند؟ دلایل مختلفی در این مسئله سهیم هستند که برخی از آنها را قبلاً بررسی کردیم. بگذارید دوباره آنها را مرور کنیم. برخی از افراد نظرهای منفی می گذارند زیرا به طور مخفیانه ای به جایگاه شما در زندگی حسادت می کنند. آنها احساس می کنند که می توانند نقایص شما را نشان دهند و شما را کمی پایین بیاورند و این کار را به خاطر حس کینه ای که نسبت به موفقیت های شما دارند انجام می دهند. در حالیکه در زندگی واقعی، همچین فردی نادیده گرفته می شود، در اینترنت افرادی با افکار مشابه، او را دنبال خواهند کرد به این خاطر که تمام آنها به نوعی حسادت می ورزند. با این نوع از اشخاص باید عموما با ارئه برخی شواهد آشکار مبنی بر اینکه آنچه آنها می گویند کاملا اشتباه است، رفتار شود بعضی از افراد نظرات منفی می گذارند زیرا منفعل پرخاشگر هستند. آنها ممکن است حسادت کنند اما در مورد آنچه می گویند صریح نیستند و همین، بحث با آنها را دشوارتر می کند. به عنوان مثال، ممکن است شخصی به گیاهخواران بگوید: "آیا می دانید گیاهان نیز احساسات دارند؟" این استدلال پوچ است، بنابراین بحث منطقی را غیر ممکن می کند. حملاتی از این قبیل معمولاً غیرمستقیم اما همزمان توهین آمیزهستند. اینگونه اشخاص تمایل دارند در رسانه های اجتماعی مورد توجه دیگران قرار بگیرند. باز هم، هدف اغلب این است که خونسردی ما را از بین ببرند. هیچگاه اجازه ندهید که به هدفشان برسند. در پایان ، برخی از افراد نظر منفی می دهند زیرا می خواهند با تماشای فرو ریختن شما احساس قدرت کنند.این اشخاص معمولاً به عنوان ترول شناخته می شوند. این نوع افراد در واقع چیزی را که درباره آن نظر می دهند باور ندارند یا حداقل برای آنها احساسی یا مهم نیست . اینها همه یک حمله برنامه ریزی شده برای این است که شما خونسردی خود را از دست داده و به آنها احساس قدرت دهید. بهترین پاسخ به یک ترول، عدم پاسخگویی است.
مقالات مشابه
Label
بزن بریم !